COVID gyorsteszt tájékoztató

Érdeklődni, időpont foglalás

A COVID-19 betegség az egyes embereknél különböző tüneteket vált ki. A legtöbb fertőzöttnél enyhe vagy közepesen súlyos lefolyású betegség alakul ki, amelyből a gyógyulás kórházi ápolás nélkül bekövetkezik.

A leggyakoribb tünetek

• láz
  • száraz köhögés
  • fáradékonyság

Kevésbé gyakori tünetek

• fájdalom
  • torokfájás
  • hasmenés
  • kötőhártya-gyulladás
  • a szaglás/ízlelés elvesztése
  • bőrkiütés, vagy elszíneződés az ujjakon/lábujjakon

Súlyos tünetek

• légzési nehézség, illetve légszomj
  • nyomás vagy fájdalom a mellkasi régióban
  • a beszédképesség elvesztése, illetve mozgásképtelenség
A vírus szervezetbe való bejutásától a tünetek jelentkezéséig átlagosan 5-6 nap telik el, viszont akár 14 nap is eltelhet.

Nasopharyngealis gyorsteszt Ag

Antigén kimutatására ( vírus jelenlétének) kimutatására szolgáló orrgaratból vett mintaA Covid-19 Ag antigén gyorsteszt a fertőzést okozó vírus antigénjét mutatja ki. A PCR-hez képest alacsonyabb érzékenységű, de annál gyorsabb vizsgálati módszer a vírus jelenlétének kimutatására szolgál a betegség korai szakaszában.
Szenzitivitás

Specificitás

99 %

A szenzitivitás azoknak a betegeknek a százalékaránya a valódi betegek között, akiknek a tesztje pozitív (azaz milyen valószínűséggel mutatja ki a teszt a betegséget valódi fertőzöttség esetén).

A specificitás azoknak az egészségeseknek a százalékaránya a valódi egészségesek között, akiknek a tesztje negatív (azaz milyen valószínűséggel mutatja egészségesnek a nem fertőztt személyt a teszt).

• Hogyan kell készülni a tesztre?
A vizsgálatot megelőzően éhezés nem szükséges, viszont a vizsgálat előtti 1 órában kerülni kell a dohányzást.
  • Hogyan zajlik a teszt?
A vizsgálat az orrgaratból levett mintából történik.

Szerológiai gyorsteszt IgM/IgG

Az általunk használt COVID-19 IgM/IgG Ab gyorsteszt a szerológiai, immunológiai gyorstesztek csoportjába sorolható. A teszt a szervezetbe került vírusra adott immunválaszt mutatják ki (immunglobulinokat). Általában egy korai IgM és egy későbbi IgG immunválaszt mérnek egyszerre. A vizsgálat ujjbegyből történő 1-2 csepp vérvétellel történik. Az eredmény 15 perc múlva készül el.

• Hogyan zajlik a teszt?

1. Negatív
2. IgM pozitív
3. IgG pozitív
4. IgM és IgG pozitív

A tesztek szenzitivítása (a valós pozitív a pozitív eredmény) és specificitása (a biztos negatív a negatív eredmény) a gyártó adatai szerint nagyon magas, 95-100%. A teszt kontrollcsíkkal is rendelkezik a biztosabb értékelés érdekében.

Érdeklődni, időpont foglalás

Hétköznapokon 8:00-14:00-ig a következő telefonszámon lehetséges